Stiati ca rozmarinul imbunatateste memoria?

Exista multe teorii care sugereaza diferite moduri de imbunatatire a memoriei sau a gandirii mai clare. Una dintre aceste idei, este ca adaugarea de rozmarin la mancare sau apa, sau chiar respiratia in mirosul sau, ii poate oferi creierului un impuls. Dar este acest concept sustinut de cercetare?

Ce este rozmarinul?

In primul rand, este important sa intelegem ce este rozmarinul. Rozmarinul (denumirea stiintifica: rosmarinus officinalis) este o planta cu frunze asemanatoare acului. Este perena, ceea ce inseamna ca, odata ce o plantati, ar trebui sa creasca din nou in fiecare an, daca este suficient de cald pentru a face acest lucru. Este originar din Asia si regiunile mediteraneene, dar este cultivat si in Statele Unite.

Rozmarinul este legat de familia de plante Lamiaceae, la fel ca menta. Cand infloreste, floarea sa este alba, purpurie, roz sau albastru profund. Rozmarinul este adesea folosit ca si condiment in alimente si mancare, inclusiv supe, tocana, carne, pui, peste si alte mancaruri mediteraneene, si are o aroma oarecum amara.

Unele persoane se bucura si de ceai aromat cu rozmarin. Rozmarinul este de asemenea folosit ca ingredient pentru parfum si adaugat la sampon, balsam si sapun.

Rozmarinul ca imbunatatitor cognitiv

Iata ce cercetarile au descoperit despre rozmarin si efectele sale asupra functiei cognitive:

Consumul de rozmarin

Un studiu care a implicat 28 de adulti, a constatat ca un consum de doza mica, dar nu o doza mai mare, de pulbere uscata de rozmarin, a fost asociat cu viteza de memorie imbunatatita semnificativ.

Aroma rozmarinului

Unele cercetari au analizat modul in care mirosul de rozmarin afecteaza cognitia. Participantii au fost expusi la aroma de rozmarin in timp ce efectuau sarcini de procesare vizuala si sarcini de scadere in serie.

Cu cantitati mai mari de aroma de rozmarin, atat viteza, cat si precizia in sarcini au crescut. Interesant este ca starea de spirit s-a imbunatatit si odata cu expunerea la aroma de rozmarin. 3

Cercetarile care au fost prezentate la Conferinta anuala a Societatii de Psihologie Britanica au evidentiat de asemenea, beneficiile aromei de rozmarin. Cercetarile au inclus 40 de copii de varsta scolara, care au fost plasati fie intr-o camera care continea aroma de rozmarin, fie in alta camera fara aroma.

Rezultatele care nu au fost publicate de un jurnal revizuit de la egal la egal, au descoperit ca cei din camera aromelor de rozmarin au demonstrat scoruri de memorie mai mari decat cele din camera fara parfumul rozmarinului.

Ulei esential de rozmarin

Un alt studiu a fost realizat cu 53 de elevi care au intre 13 si 15 ani. Cercetatorii au descoperit faptul ca memoria lor in ceea ce priveste imaginile si numerele s-a imbunatatit atunci cand uleiul esential de rozmarin a fost pulverizat in camera.

Apa de rozmarin

Un studiu a implicat 80 de adulti care au baut 250 de mililitri de apa de rozmarin sau apa minerala. Cei care au baut apa de rozmarin au demonstrat o functionare cognitiva imbunatatita in comparatie cu cei care au baut apa minerala.

De ce ar putea rozmarinul sa fie bun pentru creier?

Nu se stie cu siguranta de ce poate exista un beneficiu oferit de rozmarin, dar o teorie este ca rozmarinul pare sa aiba unele proprietati antioxidante care pot oferi o vindecare pentru pagubele din corpul nostru cunoscute sub numele de radicali liberi. O alta idee citata de Penn State Milton S. Hershey Medical Center este ca rozmarinul pare sa scada anxietatea, ceea ce la randul sau, poate creste capacitatea de concentrare.

In timp ce rozmarinul arata unele promisiuni pentru stimularea puterii creierului nostru, este important sa consultati medicul inainte de a incepe sa va suplimentati dieta. Are potentialul de a interactiona cu alte medicamente, inclusiv diluatori ai sangelui, inhibitori ai ACE (pentru tratarea tensiunii arteriale mari), litiu , diuretice (cum ar fi Lasix) si medicamente pentru diabet.

In plus, cazul rozmarinului trebuie consolidat printr-o cercetare suplimentara la om care demonstreaza beneficii cognitive constante.