De ce fac femeile pilates?

Femeile care isi doresc sa obtina modelarea, tonifierea si intretinerea corpului, pot opta pentru antrenamentele de pilates. Pilates este unul dintre cele mai eficiente sporturi pentru obtinerea rezultatelor amintite anterior.

In randurile care urmeaza puteti descoperi mai multe detalii despre ce este pilates, despre beneficiile practicarii acestui sport, dar si despre materialele necesare pentru a putea fi practicat acest sport, dar si care sunt tipurile de exercitii care pot fi practicate.

1. Ce este pilatesul?

Foarte multe persoane nu au idee despre acest sport ca a fost invintat de catre Joseph Hubertus Pilates, unul dintre cei mai renumiti culturisti germani, acum mai bine de 100 de ani. Acest sport constituie un antrenament de fitness modern, si poate fi efectuat de catre toate persoanele care isi doresc tonifierea si intretinerea corpului.

De obicei insa, femeile practica mai mult acest sport, care are beneficii importante si pentru persoanele care au nevoie de recuperare fizica.

2. Care sunt beneficiile pilatesului?

Beneficiile exercitiilor de pilates pentru sanatate sunt numeroase, iar nutzu.ro are placerea de a va prezenta cateva dintre acestea, in cele ce urmeaza: cresterea mobilitatii, tonifierea corpului, corectarea posturii, arderea a 286 calorii pe ora (nivelul mediu pentru incepatori), imbunatatirea circulatiei sangelui, intarirea sistemului imunitar, cresterea puterii de concentrare.

Sa nu credeti ca acestea sunt toate beneficiile acestui sport, pentru ca va puteti bucura deasenenea de: cresterea fortei si a tonusului muscular, imbunatatirea respiratiei, relaxarea mintii, reducerea stresului si a anxietatii sau depresiei, cresterea oxigenarii creierului, echilibrarea centrului de greutate sau imbunatatirea mobilitatii articulatiilor.

In ciuda faptului ca pilatesul este asemanator cu alte sporturi care se bazeaza pe exercitii similare (yoga de exemplu), pilatesul este diferit de aceste sporturi.

3. Asemanari si diferente intre yoga si pilates

Dupa cum spuneam, exista diferente si asemanari intre aceste sporturi, iar in continuare puteti afla mai multe detalii:

  • Ambele sporturi cresc flexibilitatea si puterea musculara;
  • Pilatesul a aparut la inceputul secolului XX in Germania, iar yoga a aparut in Asia acum 5000 de ani.
  • Ambele sporturi se bazeaza pe respiratie, cu mentiunea ca pilates foloseste mai mult respiratia pe nas si expiratia pe gura pe durata antrenamentului; in timp ce yoga foloseste respiratia adanca pentru anumite portiuni din exercitii.
  • Atat yoga cat si pilatesul au nevoie de saltele pentru exercitii, si de diferite alte accesorii.
  • Si pilatesul si yoga intaresc muschii, dar pilatesul se bazeaza pe miscarile continue (intarirea dinamica a muschilor), in timp ce yoga se bazeaza pe mentinerea unor posturi (intarirea statica a muschilor).
  • Yoga se bazeaza pe exercitii ale diferitelor grupe musculare pentru imbunatatirea echilibrului, in timp ce pilatesul se concentreaza pe exercitiile bazate pe lucrul cu coloana vertebrala.
  • Pilatesul este folosit pentru recuperarea fizica mai mult, pe cand yoga de obicei se foloseste pentru reabilitarea emotionala si mentala.

4. Echipamentul specific pilatesului

Persoanele care doresc sa practice acest port corect, au nevoie de echipament special, care sa le asigure ca au parte de antrenamente specifice. Imbracamintea trebuie sa fie suficient de flexibila si de comoda.

Exista mai multe echipamente si accesorii, insa vom aminti cateva: banda elastica pentru fesieri, saltea pentru streching, gantere (3 kg sunt perfecte), greutati reglabile pentru glezne si incheieturi, aparat body power, minge softbal, minge medicinala, iar exemplele pot continua.

In ceea ce priveste imbracamintea pentru pilates, doamnele si domnisoarele isi indreapta de obicei atentia spre colanti pentru pilates si maiou, tricou sau bluza cu maneca lunga.

5. Tipuri de exercitii pilates

Exista mai multe tipuri de exercitii pilates, iar in cele ce urmeaza puteti afla despre ce este vorba, si care sunt acestea:

  1. Reformer pilates – in acest tip de exercitii, se foloseste aparatura specializata, iar exercitiile sunt utile pentru a creste puterea si flexibilitatea.
  2. Stoot Pilates – aici exercitiile sunt bazate pe tehnicile de respiratie si pe antrenarea coloanei, iar postura, flexibilitatea si echilibrul vor fi imbunatatite.
  3. Winsor Pilates – acest stil combina antrenamentele usoare, cu exercitiile cardio, iar practicarea acestui stil de pilates ajuta la arderea caloriilor intr-un timp scurt.
  4. Mat Pilates – acesta este unul dintre cele mai raspandite exercitii pilates, si presupune folosirea saltelelor si a altor echipamente speciale.
  5. Pilates Cadillac – acest stil antreneaza anumite grupe musculare, si necesita utiizarea aparatului special, numit Cadillac.

Asadar, in mare parte acestea sunt cateva dintre cele mai importante detalii pe care trebuie sa le cunoasteti referitor la practicarea acestui sport.

One thought on “De ce fac femeile pilates?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *