De ce este recomandat sa includeti lintea in dieta?

Lintele sunt leguminoase, seminte ale unei plante care are numele botanic de Lens ensculenta. Cresc in pastai care contin fie una, fie doua seminte de linte. Consumul de linte va poate oferi o multime de beneficii pentru sanatate, datorita valorilor nutritionale ale acestor leguminoase.

Informatii nutritionale

Lintele sunt leguminoase extrem de hranitoare, bogate in minerale, in proteine si in fibre. Iata ce contine 100 de grame de linte gatita:

  • 116 calorii (kcal).
  • 9,02 g proteine.
  • 0,38 g grasime.
  • 20,13 g carbohidrati, inclusiv 7,9 g fibre si 1,8 g zahar.

Semintele de linte ofera de asemenea urmatorii nutrienti esentiali:

  • acid folic.
  • fier.
  • mangan.
  • fosfor.
  • tiamina.
  • potasiu.
  • vitamina B-6.

Semintele de linte sunt o sursa de:

  • riboflavina.
  • niacina.
  • acid pantotenic.
  • magneziu.
  • zinc.
  • cupru.
  • seleniu.

Ce beneficii pentru sanatate ofera consumul acestor seminte leguminoase?

Semintele de linte au o multime de beneficii pentru sanatate, iar in randurile care urmeaza puteti descoperi cateva exemple. Cititi pana la final pentru a afla de ce este important sa introduceti aceste leguminoase in dieta.

  1. Sunt pline de polifenoli

Polifenolii sunt compusi activi care lupta impotriva agentilor nocivi din organism, de la razele ultraviolete si radiatii, la boli de inima si cancer.

Semintele de linte sunt o modalitate excelenta de a va rezolva polifenolul (au mai mult decat alte leguminoase mazare verde si naut) si au fost legate de beneficii de sanatate de lunga durata, inclusiv sanatate cardiovasculara si prevenirea diabetului.

  1. Sunt bogate in proteine.

Vesti bune, pentru vegani: o cana de linte fierte contine 18 grame de proteine, o cantitate considerabila, care nu poate fi obtinuta din alte leguminoase.

  1. Sunt o sursa buna de fier.

O cana de linte are de asemenea, 6.6 miligrame de fier, ceea ce reprezinta aproximativ o treime din ceea ce aveti nevoie pentru intreaga zi. Fierul este foarte important pentru mentinerea pomparii oxigenului in intregul corp. Daca nu obtineti suficient, fluxul de sange incetineste.

  1. Sunt o buna sursa de acid folic.

Acidul folic este un nutrient important de incarcat tot timpul, dar este deosebit de important atunci cand ramaneti gravide. Nefiind suficient, poate duce la probleme grave la nastere. Si chiar daca sarcina nu este in momentul de fata o prioritate, acidul folic sustine cresterea sanatoasa a parului si poate scadea riscul de boli de inima si accident vascular cerebral.

Oamenii de stiinta au descoperit in urma mai multor studii, faptul ca semintele de linte sunt o sursa dietetica excelenta, bine absorbita de acid folic, in special pentru femeile care sunt insarcinate sau spera sa fie insarcinate in curand.

  1. Sunt bogate in magneziu.

In cazul in care aveti probleme cu somnul, sunteti stresati sau supraincarcati, corpul dvs. ar putea beneficia de consumul regulat de magneziu, iar lintea poate fi o sursa excelenta la 71 mg pe ceasca de linte gatita.

  1. Semintele de linte pot ajuta la scaderea colesterolului.

Fibra solubila gasita in linte nu este benefica doar pentru sanatatea intestinelor, ci poate ajuta si la scaderea nivelului de colesterol LDL. In timpul digestiei, fibra solubila se leaga cu saruri biliare in intestin, iesind in cele din urma din corp cu ele.

Pentru a inlocui aceste saruri biliare pierdute, organismul trebuie sa faca mai mult, iar colesterolul este un ingredient cheie in acest sens. Colesterolul este extras din fluxul sanguin pentru producerea sarii biliare, scazand efectiv nivelul LDL. De fapt, un studiu a descoperit ca adaugarea unei diete bogata in consum de, ar putea scadea colesterolul LDL cu pana la 5%.

In plus, lintea poate fi o inlocuire excelenta a carnii daca doriti sa va reduceti aportul de colesterol dietetic sau grasimi saturate. Datorita continutului ridicat de proteine ​​si texturii abundente, multe retete vegetariene se bazeaza pe linte.

One thought on “De ce este recomandat sa includeti lintea in dieta?

  1. Chiar am si eu linte rosie si am sa fac. Nu stiam ca are atat de multe beneficii, desi stiam ca poate inlocui carnea. Perfect atunci! In post voi gati mai multa linte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *