Ce efecte pozitive are alergarea asupra sanatatii?

Exercitiile fizice dupa cum bine stim cu totii, au o multime de beneficii pentru sanatate, dar ce impact pozitiv are alergarea asupra sanatatii si bunastarii? Iti aduce mai mult decat doar multe calorii arse? Nu are efecte negative pentru articulatii, sau sa streseze inima? Vei afla in continuare mai multe detalii, si vei intelege de ce este important acest sport.

Oase si articulatii mai puternice

Alergarea creste densitatea osoasa si reduce riscul de osteoartrita si osteoporoza. Conform cercetarilor, doua sesiuni de alergare de 15 minute pe saptamana sunt suficiente pentru a reduce riscul de osteoporoza cu 40%.

Contrar credintei populare, alergarea iti intareste genunchii. Datorita cresterii fluxului de oxigen si reducerii propriilor toxine ale organismului, alergarea iti protejeaza cartilajul. In plus, ligamentele si tendoanele tale sunt consolidate, iar astfel speram ca acum am rezolvat toate indoielile in aceasta privinta.

Inima mai sanatoasa, o digestie mai buna

Conform cercetarilor, antrenamentul regulat de alergare reduce riscul bolilor cardiace cu aproape jumatate, asa ca o ora de alergat pe saptamana este suficient. Cu cat alergi mai repede, cu atat inima ta trebuie sa lucreze in asa fel incat sangele sa curga cu viteza necesara, iar inima ta va deveni mai puternica.

Alergarea stimuleaza de asemenea metabolismul si grabeste digestia. In plus, alergarea intareste functia pulmonara – toate punctele suplimentare pentru sanatatea ta.

Mereu tineri

Oamenii care alearga regulat, au in general o speranta de viata mai lunga si raman mai tineri. Cercetarile arata ca treizeci de minute pe saptamana sunt suficiente pentru a reduce varsta biologica cu pana la noua ani.

Si asta nu este totul: de vreme ce alergarea stimuleaza circulatia sangelui si creste absorbtia de oxigen, pielea este stransa si ridurile netezite. Alergarea regulata poate preveni si degradarea mentala la batranete provocand activ creierul.

Sistem imunitar mai puternic

Antrenamentele de alergare nu numai ca te vor face mai puternic fizic si mental, ci iti intaresc sistemul imunitar. Alergarea a aproximativ 30 de km pe saptamana are un efect pozitiv asupra sistemului imunitar. Cu toate acestea, daca parcurgi peste 90 de km pe saptamana, acest lucru are un efect negativ.

Antrenamentul foarte intens de alergare inseamna ca sistemul imunitar este putin mai slab decat de obicei intr-o perioada scurta de timp, imediat dupa antrenament, motiv pentru care este atat de important sa mananci corect dupa antrenament si sa iti planifici suficient timp de somn si de regenerare.

Mai multa incredere in sine

Acesta este poate unul dintre cele mai importante motive pentru care oamenii care au descoperit ca este important sa inceapa sa alerge destul de des.

Sentimentul acela de a-ti realiza obiectivele si de a face mai mult decat ti-ai imaginat vreodata, poate aparea datorita antrenamentrlor de pe pista de atletism, sau datorita alergarii pe banda, la sala de fitness.

Plus de asta, persoanele care alearga regulat, au pielea mai frumoasa, au de-asemenea o postura mai verticala, mai putina grasime corporala si muschi definiti. Sentimentul de a progresa si de a controla corpul si viata, iti ofera atat de multa incredere in sine, si pe buna dreptate.

Slabire

Probabil unul dintre cele mai importante avantaje ale practicarii acestui sport este slabirea. Persoanele care alearga ard calorii, mai mult decat in cazul practicarii altor sporturi (exceptie inotul).

Efect anti-stres

Alergarea este modalitatea perfecta de a gandi limpede, sau de a te distrage de la problemele si stresul vietii de zi cu zi. De parca nu ar fi suficient, alergarea reduce si riscul de tensiune arteriala in timp. Acestea sunt beneficii suplimentare pentru corp si minte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *