De ce este indicat sa facem sport?

Stiti deja ca sportul este benefic pentru sanatatea dvs. fizica, dar v-ati gandit vreodata ce beneficii are pentru sanatatea mentala? In ultimii ani, cercetarile au descoperit ca participarea diferitelor sporturi va poate afecta pozitiv sanatatea mentala. Mai multe detalii puteti afla in randurile care urmeaza!

  1. Imbunatatirea starii de spirit

Vreti o explozie de fericire si de relaxare? Implicati-va intr-o activitate fizica. Fie ca faceti sport, ca lucrati la o sala de sport sau iesiti la alergat, activitatea fizica declanseaza substante chimice ale creierului care va fac sa va simtiti mai fericit si mai relaxat.

Sporturile de echipa va ofera in special sansa de a va relaxa si de a va angaja intr-o provocare satisfacatoare care va imbunatateste starea de fitness. De asemenea activitatea fizica si sportul va ofera chiar si unele beneficii sociale, dandu-va voie sa va conectati cu coechipieri si prieteni intr-un cadru de agrement.

  1. Imbunatatirea concentrarii

Activitatea fizica regulata va ajuta sa va pastrati abilitatile mentale cheie pe masura ce imbatraneti.

Aceasta include gandirea critica, invatarea si folosirea unei bune judecati. Mai multe studii au aratat ca este deosebit de util sa faceti un amestec de activitati aerobice si de consolidare musculara.

Participarea la acest tip de activitate de trei pana la cinci ori pe saptamana timp de cel putin 30 de minute poate oferi aceste beneficii pentru sanatatea mintala.

  1. Reducerea stresului si a depresiei

Cand aveti parte de activitate fizica, nu va mai ganditi la factorii stresanti. Acest lucru va poate ajuta sa evitati sa va impiedicati de ganduri negative.

Exercitiile fizice reduc nivelul hormonilor de stres din corpul dvs. In acelasi timp, stimuleaza productia de endorfine, acestea fiind cele care afecteaza starea de spirit naturala, care pot mentine stresul si depresia la distanta.

Endorfinele va pot lasa chiar sa va simtiti relaxat si optimist dupa ce ati terminat un antrenament greu. Expertii sunt de acord ca este nevoie de mai multe cercetari de calitate pentru a determina relatia dintre sport si depresie.

  1. Imbunatatirea somnului

Sportul si alte forme de activitate fizica imbunatatesc calitatea somnului. Ele fac acest lucru ajutandu-va sa adormiti mai repede si adancindu-va somnul. Dormind mai bine, va puteti imbunatati perspectiva mentala a doua zi, precum si starea de spirit. Doar aveti grija sa nu va implicati in activitati sportive prea tarziu in timpul zilei. Practicarea sportului pe timp de seara, cu doar cateva ore inainte de culcare, va poate lasa prea energici pentru a dormi.

  1. Pastrarea unei greutati sanatoase

Centrele pentru controlul si prevenirea bolilor (CDC) recomanda participarea la orice activitate sportiva, ca fiind un mod sanatos de mentinere a greutatii.

Sporturile individuale, precum joggingul, ciclismul si fitness-ul, sunt toate modalitati deosebit de eficiente de a arde calorii si / sau a construi muschi. Ramanerea intr-o gama recomandata de greutate reduce probabilitatea de a dezvolta diabet, colesterol ridicat si hipertensiune arteriala.

  1. Sporirea increderii si consolodarea stimei de sine

Activitatea fizica desfasurata in mod regulat, va poate stimula increderea si va poate imbunatati stima de sine.

Pe masura ce puterea, abilitatile si rezistenta dvs. cresc prin practicarea unui sport, imaginea dvs. de sine se va imbunatati si ea. Cu vigoarea si energia reinnoita care provin din activitatea fizica, este posibil sa aveti mai multe sanse sa reusiti in sarcini in afara terenului de joc, precum si pe acesta.

Beneficiile sportului pentru copii

Sportul poate fi benefic si pentru copii, chiar in mai multe feluri decat pentru adulti. Cea mai mare diferenta este ca in momentul in care copiii incep sa practice un sport la o varsta frageda, sunt mult mai susceptibili sa ramana activi pe masura ce imbatranesc.

Ba chiar mai mult, se spune ca participarea la un sport de echipa imbunatateste performantele academice.

Ce trebuie sa tii cont

Unele sporturi de echipa populare, inclusiv fotbalul american si hocheiul pe gheata, duc in mod obisnuit la accidentari. Leziunile sportive raportate frecvent includ entorse, contuzii si membre rupte.

Cele mai multe leziuni sportive vor avea ca rezultat o recuperare completa daca exista o asistenta medicala adecvata. Cu toate acestea, unele leziuni, cum ar fi traumatismele cerebrale si emotii, pot provoca leziuni permanente, de-a lungul vietii, sportivului.