Ce nutrienti contine soia?

Soia este un tip de leguminoase originare din Asia. Soia face parte din dietele traditionale asiatice de mii de ani. De fapt, exista dovezi ca boabele de soia au fost cultivate in China inca din 9.000 i.Hr.

Astazi, soia este consumata pe scara larga, nu numai ca sursa de proteine ​​pe baza de plante, ci si ca ingredient in multe alimente procesate. Mai multe detali despre soia si despre ceea ce contin aceste boabe leguminoase puteti descoperi in continuare!

Nutrientii din soia

Soia este o sursa buna de nutrienti importanti. O singura cana de 155 de grame de soia are in compozitie urmatoarele:

  • Calorii: 189.
  • Carbohidrati: 11,5 grame.
  • Proteine: 16,9 grame.
  • Grasime: 8,1 grame.
  • Fibra: 8,1 grame.
  • Vitamina C: 16% din aportul zilnic de referinta (CDI).
  • Vitamina K: 52% din CDI.
  • Tiamina: 21% din CDI.
  • Riboflavina: 14% din CDI.
  • Folat: 121% din CDI.
  • Fier: 20% din CDI.
  • Magneziu: 25% din CDI.
  • Fosfor: 26% din CDI.
  • Potasiu: 19% din CDI.
  • Zinc: 14% din CDI.
  • Mangan: 79% din CDI.
  • Cupru: 19% din CDI.

Soia furnizeaza de asemenea, cantitati mici de vitamina E, niacina, vitamina B6 si acid pantotenic. Mai mult, contine fibre prebiotice si mai multe fitochimice benefice, cum ar fi steroli vegetali si izoflavone daidzein si genistein.

Beneficii potentiale pentru sanatate

Fitochimicalele unice din soia pot oferi mai multe avantaje pentru sanatate, iar in continuare puteti descoperi cateva exemple.

Poate ajuta la scaderea colesterolului

Mai multe studii sugereaza ca soia poate imbunatati nivelul colesterolului, in special colesterolul LDL (rau). Intr-o revizuire ampla care cuprinde nu mai putin de 35 de studii, cercetatorii au descoperit faptul ca includerea in dieta a produselor din soia a redus colesterolul LDL (rau) si colesterolul total in timp ce a avut loc cresterea colesterolului HDL (bun).

Aceste imbunatatiri au fost mai mari la persoanele cu niveluri ridicate de colesterol. Cu toate acestea, cercetatorii au observat ca suplimentele de soia nu au acelasi efect de scadere a colesterolului ca si consumul de alimente din soia.

Poate afecta fertilitatea

Studiile au aratat rezultate contradictorii privind relatia dintre aportul de soia si fertilitate. De exemplu, un studiu a constatat ca consumul de soia a fost asociat cu rezultate imbunatatite pentru femeile care urmeaza tratamente de fertilitate cu tehnologie de reproducere asistata.

Un alt studiu a demonstrat ca soia a avut un efect protector impotriva BPA, o substanta chimica din plastic, care poate avea efecte negative asupra fertilitatii.

Femeile care au consumat soia inainte de fertilizarea in vitro (FIV) au fost mai predispuse sa aiba o sarcina de succes decat cele care nu au consumat soia. In plus, aportul de soia de catre viitorul tata nu pare sa afecteze ratele de sarcina la femeile care primesc FIV.

Poate reduce simptomele menopauzei

Izoflavonele sunt o clasa de fitoestrogeni care se gasesc in mod natural in soia, care actioneaza ca un estrogen slab din organism. Nivelurile de estrogen scad in timpul menopauzei, ducand la simptome precum bufeurile. Deoarece soia actioneaza ca un estrogen natural, poate ajuta la reducerea acestor simptome.

Studiile sugereaza rolul benefic al soiei in menopauza. Intr-o revizuire ampla care cuprinde 35 de studii, suplimentele de izoflavona din soia avut efect de crestere al nivelului de estradiol (estrogen) la femeile aflate in postmenopauza cu 14%.

Mai apoi, o alta revizuire a 17 studii, a scos in evidenta faptul ca femeile care au luat o doza medie de 54 mg de izoflavone din soia pe zi timp de 12 saptamani au avut cu 20,6% mai putine bufeuri. De asemenea, acestea au inregistrat o scadere cu 26,2% a severitatii simptomelor comparativ cu la inceputul studiulu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *