Cat de bune sunt bananele pentru sanatate?

Bananele sunt fructe tropicale care au o pulpa moale in pielea lor carnoasa. Aceste fructe sunt alungite si usor curbate si cresc in ciorchine langa varful plantei fructifere.

Bananele vin intr-o varietate de culori, inclusiv verde, rosu, galben si maro (cand sunt coapte). Un copac de banane este cea mai mare planta erbacee cu flori din lume. Denumirea stiintifica a bananelor este Musa acuminata. O portie sau 126 grame de banana contine aproximativ 110 calorii si 30 grame de carbohidrati.

Bananele pot fi consumate direct in stare coapta sau continute in salate de fructe, suc si shake-uri. De asemenea, fac un bun topping pentru cerealele pentru micul dejun sau o gustare pentru o explozie rapida de energie. Bananele sunt acum cultivate in peste 100 de tari din intreaga lume si pot fi, de asemenea, folosite pentru a face vinuri de fibre si banane.

Conform USDA, bananele sunt o sursa bogata de proteine, potasiu, carbohidrati si fibre. Au zero grasimi si colesterol, precum si sodiu neglijabil.

Continutul de nutrienti ai bananelor, cuprinde vitamine precum vitamina C, vitamina B6, riboflavina, acid folic, acid pantotenic si niacina, precum si urme de alte vitamine. De asemenea, bananele contin minerale precum fosfor, calciu, mangan, magneziu si cupru.

Beneficiile pentru sanatate ale bananelor

Banana are multe beneficii uimitoare pentru sanatate, inclusiv urmatoarele:

Tensiunea arteriala scazuta

Potrivit studiilor Institutului de Hipertensiune, SUA, potasiul joaca un rol cheie in controlul tensiunii arteriale sanatoase. Deoarece bananele sunt o sursa bogata de potasiu, ele ajuta la scaderea tensiunii arteriale.

Potasiul ajuta la ameliorarea tensiunii in artere si vene, astfel incat sangele sa poata curge lin prin corp si sa oxigeneze diverse organe pentru a-si imbunatati functia.

Acest lucru poate ajuta la eliminarea aterosclerozei si a accidentelor vasculare cerebrale si atacurilor cardiace asociate. Fibra din banane razuieste, de asemenea, excesul de colesterol din artere si vasele de sange si reduce in continuare stresul asupra sistemului cardiovascular.

Amelioreaza constipatia

Bananele contin cantitati semnificative de fibre si sprijina astfel miscarile intestinale netede. Consumul de banane calmeaza procesul de excretie si amelioreaza constipatia. Studiile sugereaza ca bananele ajuta la tratarea altor probleme ale stomacului.

Ajuta pacientii care au diabet

Un studiu care a fost realizat la Institutul de Medicina si Radiologie de la Universitatea de Stat din New York a descoperit ca pectina care se regaseste in comozitia bananelor, este un nutrient care ajuta la imbunatatirea tolerantei la glucoza la diabetici.

O banana contine aproximativ 3 grame de fibre, ceea ce este benefic atat pentru diabeticii de tip 1, cat si pentru cei 2 de tip. Diabeticii de tip 1 pot avea un nivel mai scazut al glicemiei, iar diabetul de tip 2 poate avea un nivel imbunatatit al glicemiei.

Pastreaza memoria si creste starea de spirit

Potrivit unui studiu din 2015, aminoacizii triptofan si antioxidanti precum dopamina in banane joaca un rol important in luminarea starii de spirit si in mentinerea memoriei. In plus, magneziul ajuta sa se relaxeze muschii, si vitamina B6 va poate ajuta, pentru a dormi bine.

Pierdere in greutate

Bananele sunt utile pentru pierderea in greutate, dat fiind faptul ca o banana are doar aproximativ 90 de calorii. De asemenea, contin foarte multe fibre si sunt usor de digerat. In plus, nu contin grasimi. Prin urmare, o persoana supraponderala nu este necesar sa supraalimenteze in cazul in care dieta ei contine banane.

Aceasta reduce supraalimentarea si de asemenea, te ajuta sa slabesti. Cercetarile din 2012 sugereaza, de asemenea, ca consumul de banane poate stimula metabolismul si contribuie astfel la pierderea in greutate.

Intareste oasele

Prezenta fructooligozaharidei, un prebiotic care este o bacterie utila in tractul nostru digestiv, promoveaza absorbtia de minerale si nutrienti de catre organism. Bananele sunt de asemenea, asociate cu absorbtia crescuta a calciului.

Calciul este cel mai important element in ceea ce priveste producerea si regenerarea masei osoase din organism. Ne reduce sansele de a fi afectate de osteoporoza si slabiciune naturala.

Imbunatateste vederea

Ca multe alte fructe, bananele sunt pline de antioxidanti si carotenoizi, precum si un amestec sanatos de minerale care pot imbunatati semnificativ sanatatea ochilor.

Degenerarea maculara, cataracta, orbirea nocturna si glaucomul s-au dovedit a scadea odata cu aportul normal de banane si fructe similare.

Proprietati antiulcerogene

In mod traditional, bananele au fost folosite ca aliment antiacid pentru a calma tulburarile de stomac, deoarece pot suprima si secretia de acid. Cercetarile publicate in British Journal of Pharmacology arata ca bananele au proprietati antiulcerogene.

Previne bolile renale

Un studiu din 2005 a sugerat ca potasiul si diversi antioxidanti din banane usureaza rinichii si promoveaza urinarea. Acest lucru poate ajuta la prevenirea acumularii toxinelor in organism.

Amelioreaza crampele menstruale

Utilizarile medicale traditionale ale bananelor au inclus utilizarea ca ajutor menstrual. Florile de banane fierte amelioreaza sangerarea dureroasa si excesiva in timpul ciclului menstrual si pot ameliora si alte crampe menstruale.