De ce este important sa urmati o dieta sanatoasa?

O dieta sanatoasa previne malnutritia si protejeaza de boli precum obezitate, boli de inima, diabet, cancer si accident vascular cerebral. Astazi, dietele multor oameni constau in mai multe grasimi saturate, grasimi trans, zaharuri si mai mult sodiu decat fructe, legume si fibre alimentare. Sanatatea corpului dvs. reflecta ceea ce puneti in el.

Motive pentru o alimentatie buna si diete sanatoase

Exista multe beneficii pentru a avea o dieta hranitoare. Mai jos sunt cateva motive:

  1. O buna nutritie imbunatateste bunastarea

Urmarea unei diete slabe reduce sanatatea fizica si psihica, deoarece consumul sanatos permite oamenilor sa fie mai activi. Doua treimi din persoanele care mananca zilnic fructe si legume proaspete nu raporteaza probleme de sanatate mintala, dupa cum raporteaza Fundatia pentru Sanatate Mintala.

  1. Te ajuta sa gestionezi o greutate sanatoasa

Mancarea unei diete hranitoare umplute cu fructe, legume, cereale integrale, lactate si proteine ​​va ajuta la mentinerea unei greutati corporale sanatoase. Nu exista o dieta, nici o pastila dietetica si nici o interventie chirurgicala care sa le permita oamenilor sa manance orice isi doresc si sa astepte in continuare pierderea in greutate si o sanatate imbunatatita.

Mentinerea unei diete sanatoase si a unui program de exercitii fizice va fi ceea ce este necesar pentru atingerea acestor obiective.

Folositi mancarea in scopul sau, si anume pentru hranire. Pentru a manca doar mancare sanatoasa discutati cu un nutritionist sau cu un , despre cum sa faceti cele mai bune alegeri alimentare.

Daca consumul sanatos va face sa va ganditi la mancarea pe care nu o puteti savura, indreptati-va gandurile asupra alimentelor pe care le puteti consuma. Nu trebuie sa renuntati la alimentele voastre de confort preferate; este vorba despre echilibru.

Adaugarea unei varietati de fructe si legume in mese va poate ajuta sa va controlati greutatea, tensiunea arteriala si colesterolul.

  1. Mentine sistemul imunitar

Sistemul nostru imunitar este apararea noastra impotriva bolilor, dar alimentatia precara este cea mai frecventa cauza a imunodeficientelor la nivel mondial. Mentinerea sistemului imunitar necesita un aport de vitamine si minerale adecvate.

Mancarea unei diete bine echilibrate, inclusiv fructe, legume si alimente cu continut scazut de grasimi, va ajuta la sustinerea unui sistem imunitar sanatos.

  1. Intarzie efectele imbatranirii

Alimentele precum rosiile, fructele de padure, avocado, nucile si pestele contin anumite vitamine si minerale care sunt bune pentru piele. De exemplu, rosiile contin vitamina C, care ajuta la formarea de colagen, facand la randul tau pielea sa para mai ferma si sa incetineasca imbatranirea prematura.

Fructele de padure sunt pline de antioxidanti si vitamine, iar consumul le favorizeaza regenerarea celulelor pentru pielea noua.

  1. Va ofera energie

Energia din corpurile noastre provine din alimentele si lichidele pe care le consumam. Principalii nutrienti pe care organismul nostru ii foloseste pentru energie sunt carbohidratii, grasimile si proteinele.

Carbohidratii, cum ar fi painea integrala si legumele cu amidon, sunt cele mai bune pentru energia prelungita, deoarece sunt digerate intr-un ritm mai lent.

Apa este necesara pentru transportul substantelor nutritive, iar deshidratarea poate provoca o lipsa de energie. O deficienta de fier poate provoca oboseala, iritabilitate si energie redusa.

Alimentele bogate in fier includ fructe de mare, carne de pasare, mazare si legume cu frunze de culoare verde inchis, cum ar fi spanacul.

Pentru a absorbi mai bine fierul din aceste alimente, cel mai bine este sa consumati vitamina C in acelasi timp. Ganditi-va sa includeti alimente bogate in vitamina C, cum ar fi broccoli, kiwi, ardei si rosii in mese pline de fier.

  1. Reduce riscul bolilor cronice

Conform Centrelor de Control si Prevenire a Bolilor, factorii de risc pentru boli cronice, precum diabetul de tip 2, au fost observati din ce in ce mai des la varste tinere, ca urmare a alimentatiei nesanatoase si a cresterii in greutate.

In randul adultilor cu varste cuprinse intre 20 si 74 de ani, diabetul ramane principala cauza de insuficienta renala, orbire si amputatie non-traumatica a extremitatii inferioare.

Obiceiurile dietetice sunt de obicei stabilite in copilarie si continua pana la varsta adulta, ceea ce face cruciala invatarea copiilor despre importanta consumarii unei diete sanatoase din timp.

  1. Alimentatia sanatoasa afecteaza pozitiv starea de spirit

Dietele cu continut scazut de carbohidrati cresc sentimentele de tensiune, in timp ce dietele bogate in carbohidrati au un efect mai intens asupra starii de spirit. O dieta bogata in proteine, moderata in carbohidrati si saraca in grasimi va avea un efect pozitiv asupra starii de spirit, deoarece lasa un aport adecvat de fier, acizi grasi omega-3 si fier.

Oricat de mult alimentele ne afecteaza starea de spirit, starea de spirit ne afecteaza alegerile alimentare. Atunci cand simtim sentimente de tristete, avem mai multe sanse sa alegem alimente nesanatoase. Persoanele care simt sentimente mai fericite sunt mai susceptibile sa aleaga alimente mai sanatoase.

  1. Creste focalizarea

Mancarea are impact asupra modului in care gandim. Cand corpul are un nivel scazut de glucoza, creierul nu primeste energia de care are nevoie pentru a ramane concentrat.

Dietele bogate in grasimi si colesterol pot deteriora grav creierul prin acumularea unei placi in vasele creierului, deteriorarea tesutului cerebral si provocarea accidentelor vasculare cerebrale. Mancand fructe si legume pe parcursul zilei ajuta la mentinerea mintii sanatoase si angajate.

  1. Dietele sanatoase iti pot prelungi viata

Corpul are nevoie de hrana pentru a supravietui, dar procesul de descompunere a nutrientilor alimentari sau de metabolizare provoaca stres asupra organismului. Supraalimentarea creeaza mai mult stres asupra organismului si ar putea duce la o durata de viata mai scurta.

Conform cercetarilor facute de Universitatea Columbia, 18% dintre decese pot fi atribuite obezitatii. Obezitatea ar putea duce la o scadere a sperantei de viata in toate colturile lumii.

S-a constatat ca dietele bogate in nutrienti si care nu contin alimente procesate au un efect pozitiv asupra sperantei de viata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *